torsdag 17 maj 2007

Slutkörd

Kom just hem igen efter en springtur. Det var den första träningen på nästan en vecka och den första springningen på alldeles, alldeles på tok för länge. Känns verkligen att jag bara kört styrke på senaste om man säger så, satan vad det var tungt. Nästan så jag önskar att jag tagit jobb som tidningsutdelare i sommar igen. Springa upp och ner för trappor 2.5 h per dag, sex dagar i veckan i fem veckor sätter sina spår om man säger så. (För att inte tala om det minskade alkoholintaget då man jobbar lördag morgon) Nej, jag älskar faktiskt att springa egentligen men avskyr när min egen kondition sätter stopp och det gör den för det mesta nuförtiden, varför ska det vara så sjukt jobbigt att skaffa sig en ordentligt bra kondition? Det är ju så skönt att springa när man väl har den.

Jaja, det var onekligen skönt med en springtur, men nog hade jag velat in en sväng på Step In också, mina muskler känns oarbetade. Måste ta tag i det där, fixa mitt träningskort snarast. Nu ska jag äta en banan, tjing tjong!

Inga kommentarer: