onsdag 9 maj 2007

.. Och så lite hemmapyssel

Jag har aldrig varit någon riktig sömmerska, men jag gillar att pyssla. Sen tycker jag om när saker och ting blir personliga, man behöver göra så lite för att ett plagg eller en sak ska bli speciell!

Här är lite saker jag fixat med på senaste:

1: Fick för mig att jag skulle sy om en gammal klänning till kjol . Sjukt nöjd med tanke på att jag var helt säkert på att det skulle gå åt skogen. Lyckades både flytta dragkedja, sy om och få fram så pass mycket tyg från uppsyendet att jag fick över till en dubbel fåll i midjan. Puh.

Före:


Efter
:

Okej, nu blev bilden inte bra alls (vi skyller på det va?) men den är faktiskt fin i verkligheten. Faktiskt.

2: Dagen efter att jag sytt kjolen så var jag liksom fortfarande inne i ett pysselmood så jag sprang in på RIMA och handlade mig några örhängeskrokar. (Eh, ni fattar)Kom hem och letade igenom alla lådor och påsar och skåp vilket i sin tur ledde till detta:


Plastblomma, enkelt som fan.


En berlock jag grävde fram från nånstans. Och nej, fråga inte vad det är på den för jag har ingen aning och jag vet inte heller om jag vill veta.


Tada, en till bild på berlocken. Vet inte riktigt vem som är på bilden, kanske min mor? Eller.. någon annan?


Två tygknappar fick också bli örhänge. (Hoppas ingen tappar en knapp bara..) Ett jävla besvär dock att få allt det här att hänga rakt. Körde med lite provisoriska verktyg; en leatherman, pappas ståltråd, en fet synål och vit sytråd. Men det gick det med uppenbarligen.


Sist men inte minst (eller, jo faktiskt minst också) en fågelbur! Det är faktiskt en liten fågel i den också, men den syns inte. Den här är inte riktigt färdig än, ska dit nåt mer skoj hade jag tänkt mig.

Ja, jag är tokless på att skriva nu vilket kanske märks. Insåg så smått att jag har ett ton kläder i vardagsrummet som jag måste plocka undan innan familjen kommer hem. Handla, laga mat, träna och träffa systrami ska jag hinna med idag också. Stressa, stressa!

Nu bär det av in till stan!

1 kommentar:

Peter sa...

Gillar den rutiga kjolen med örhängena är inte alls i min smak. Me like pärlor!