måndag 14 maj 2007

Idag är den Måndagen den 14e! (eller natten till..?)

Precis som jag sa kollade Peter upp precis vad som gällde med förmiddag, eftermiddag och så vidare. Tur man har en pojkvän som fixar, han hittar precis allt åt mig! Från svar på konstiga frågor till kläder och frisyrer. ;) Nä, jag har det bra jag.
Dock måste jag ju faktiskt påpeka att mitt problem snarare ligger i hur andra uppfattar dessa tidsangivelser. Jag menar, okej att det finns fakta, men hur många ser verkligheten som fakta säger att den är? Så, hur ska jag veta hur just den människa jag pratar med tänker samma som jag i frågan? Inte lätt det där!

Blev filmkväll med Lisa och Emilia ikväll. Vi såg Pan's Labyrinth då ingen av mina medtitterskor hade sett den och jag liksom hade lovat dem båda att vi skulle hitta på något ikväll. Dock inte de bästa människorna att se film med, Lisa sprang iväg och pratade i telefon halva filmen och Emilia somnade som vanligt. Blev alltså i slutändan bara jag som såg hela filmen och då var jag ändå den enda i sällskapet som sett den tidigare. Inte ledsen för det dock, klart sevärd film det där! Får bli dagens filmtips också.

Hade tänkte försöka vara lite nyttig igen också då jag slängt i mig allt möjligt skräp de senaste veckorna. Började bra med en planerad promenad med Lisa före filmen, men gick desto sämre då promenaden byttes ut mot en bilfärd till Kvantum för lite lyxglass som dessutom blev utbytt mot Magnum after dinner och lösviktsgodis. Stor suck alltså, jag kommer aldrig komma ur mitt onyttighetsberoende!

Inga kommentarer: