måndag 2 februari 2009

Källsortering?

Eftersom jag har sjukliga mängder saker att göra för tillfället, tänkte jag att det skulle vara en bra idé att sätta sig här och återanvända några gamla tankar.

Jag flyttade ju till Göteborg i augusti 2007. Lite av ett uppköp från tidigare platser jag bott på om man säger så. Jag menar, face it, hur mycket jag än tycker om Piteå så är det inte precis någon slags mittpunkt för spännande grejer. Man får hitta på sätt att roa sig själv! Sista sommaren tillbringade jag i en stol framför en dator på ett säkerhetsföretag och kollade övervakningsskärmar halva nätterna. Man hinner fundera rätt många saker sådana gånger? Existentiella frågor för det mesta.. Positiv sak med stan är dock att det där spårvagnspåhittet aldrig hittade sig till Piteå, för då hade jag fått problem.. Det där med lokalsinne har aldrig riktigt varit min grej om man säger så. (Boden, Piteå, Luleå. Same shit different name?!) Nej, jag är nöjd med min flytt, fast jag måste medge medge att jag var rätt skeptiskt där de första dagarna i Göteborg. Händelselösa 1,5 år har jag inte haft i alla fall, och stan verkar ju gilla mig! Det är en bra sak.

Nu ska jag återgå till nutiden och ta tag i mitt liv. Ica Focus - here I come!

Inga kommentarer: