måndag 6 augusti 2007

Den som väntar på nåt gott..

Så var vi där igen. På samma ställe som när man var liten och just hade fått en ny legoborg - full av förväntan, längtandes till den var färdig för oj vad mycket roligt man skulle kunna leka med den då! Själva byggandet var början på det roliga, visst, det insåg man faktiskt redan då. Jättejätteroligt var det till och med, men visst togs som udden av då man mest ville få det överstökat så man fick leka!

.. Och nu är jag som sagt där igen. Åter på samma ställe. Har tagit över pappas "gamla" dator tills jag funderat ut vilken dator jag egentligen vill ha. Eftersom jag fullkomligt avskyr skit på datorer så började jag såklart med att formatera om apparaten. Sen började jag installera. Och uppdatera. Och installera lite till. Och perfektionera. Och uppdatera ännu lite till. Och lösa alla små delikata problem som uppstått på vägen! Satan vad det var roligt, att titta och vänta och fixa och pilla, och satan vad jag bara ville ha det färdigt så att jag kunde ha min alldeles egna rena fina dator.

Ja, så äntligen tog uppdateringarna slut. Alla installationerna klara, det mesta pillandet bortgjort och vad är det tänkt att jag ska göra nu?

Tråkigt.

1 kommentar:

Peter sa...

Ojojoj jag kan komma på massvis med saker som du kan göra!