tisdag 7 augusti 2007

Lagen om all jävlighet

Världen har en förmåga att jävlas med en ibland. Ett exempel på detta, som faktiskt slog mig igår, är när man ska sätta sig och slötitta på någon tv-serie. Jag satte mig i soffan och hamnade framför Bones, en serie som jag sett max 2 gånger innan. Sitter där en kvart och tycker som att jag känner igen handlingen lite innan jag inser att det här avsnittet har jag ju sett tidigare! Detta händer alltså varenda gång jag ska sätta mig och slötitta på något. Frågan är ju hur jag egentligen lyckas? Jag menar, hur stor är chansen att två repriser på samma gamla avsnitt visas de två gånger jag faktiskt sätter mig ner och tittar på serien? Precis samma sak har hänt med Cold case och ja-vad-det-nu-var-mer.

Min fråga är alltså; Händer detta bara mig eller är det lika jävligt för alla där ute?

Inga kommentarer: