tisdag 14 augusti 2007

Min packning

Har de senaste dagarna börjat samla ihop lite av de grejer jag ska ha med mig när jag flyttar och jag börjar inse att det är lättare sagt än gjort. Tog alldeles nyss tag i mina skor och insåg att jag har 13 par som känns väldigt aktuella, av dem är 8 par införskaffade i sommar. Bävar lite för att gå igenom mina väskor då jag inser att jag börjar få lite platsbrist. Har redan insett att jag behöver minst fyra jackor med mig och jag känner att min snart inköpta resväska ökar i storlek för varje minut som går. 80 liter kommer knappast ta in alla mina grejer så pappa, du kan nog glömma att det blir en 55 liters väska.

Update: Fan också. Glömde räkna skorna som stod framme i hallen. 15 par skor. 10 par införskaffade i sommar.
Update2: 5 väskor får följa med. 6 jackor so far och så allvarliga funderingar på ett 16e par skor. Kommer jag behöva dem?

3 kommentarer:

Peter sa...

Det enda det här inlägget visar är att du har haft alldeles för få skopar innan och först nu börjar komma upp i rätt nivå :) Lycka till med packningen!

-- sa...

I och för sig. Men det kan också betyda att jag har lagt mina "äldre" skor på hyllan till förmån för mina nyare! Och att jag i princip bara har sommarskor. Jag behöver köpa skor. Skit

Peter sa...

Typiskt. Jag som försökte få det till att det är jag som haft 'dåligt' inflytande på dig ;)