fredag 26 oktober 2007

Lagen om all jävlighet

Ja, så sitter man där på spårvagnen på väg till HB 1-4 för att skriva tenta. Skitnöjd med att för första gången denna termin faktiskt vara i tid, inte likt mig alls. Plötsligt hörs chaufförens röst från högtalarna men jag uppfattar inte ett ord för jag har Lars Winnerbäck dansande i mina öron. Lägger ingen vikt vid det, är fortfarande så sjukt nöjd över min tidighet; vara på skolan 0800 när inte tentan börjar förrän 0830, seriöst or what? ..
Så stannar vi plötsligt och alla kliver av, jag fattar såklart ingenting men hänger på de andra. Väl ute märker att jag hamnat på centralstationen?! 10 an har väl aldrig stannat på centralstationen? På en sekund är alla mina medpassagerare borta, och jag står kvar och ser allmänt förvirrad ut. Ringer till min personliga tidtabell (Julioooo my friend) som säger åt mig att hoppa på spårvagn nummer 7 som just råkar åka förbi, "tur i oturen!" tänker jag och hoppar på den, skitnöjd med att jag faktiskt ändå kommer att ta mig fram till Chalmers i tid. Lyckan håller i sig en sisådär 30 sekunder, sen inser jag att jag tagit den jävla vagnen åt fel håll! (här ska tilläggas att man normalt sett i hela Göteborg ser nästa hållplats var man än är, detta gäller inte 7an. Åker man åt fel håll med 7an från centralstationen hamnar man på Gamlestadstorget. Gamlestadstorget ligger i tjottahejti = långt borta.)

Så, jag ringer min tidtabell igen, som får sig ett ordentligt skratt på min bekostnad, och får veta vilken spårvagn jag ska ta tillbaka till skolan. 4 minuters väntan och 15 minuter spårvagn senare landar jag på Chalmers. 50 minuters spårvagnsfärd är ju alltid trevligt sådär på morgonkvisten..

Kan ju tillägga att tentaskrivandet gick ungefär lika bra som min spårvagnsfärd, så nu vet ni det också.

Inga kommentarer: