lördag 28 april 2007

En liten tanke om bananer

Jag vill ha mina bananer gröna. Alltså nu menar jag inte sådär helgröna så man blir torr i munnen och man nästan måste ta i när man biter i den, utan bara sådär lagom grön. Att som "vecken" är gröna och själva bananen är gulgrön annars, så att insidan inte är "smulig" utan ganska fast med lite tuggmotstånd? Alldeles precis efter att de varit sådär torra, då smakar de helt perfekt! Det har alltid varit min tanke om bananer i, efter vad jag har trott, alla lägen. Igår visade det sig dock att jag har sjukt fel i frågan - i vissalägen måste bananerna få mogna! Ja, vad jag egentligen vill komma fram till är att bananskivor i naturell yoghurt verkligen inte får vara av en sådan där speciellt perfekt baraätabanan-karaktär. Nej, en yoghurtbanan måste vara mogen. Självklart inte nu brun, men definitivt utsidan helt gul utan grönt. Det här slog mig alltså som en blixt från klar himmel när jag skulle äta min yoghurtfrukost (som jag normalt sett njuter oerhört av) igår och till min förskräckelse insåg att jag var tvungen kämpa för att få i mig maten. Stor suck alltså, men nu har jag i alla fall lärt mig något till nästan gång.

Adjöken adjö

1 kommentar:

Peter sa...

Men varför? Varför måste de vara gula och mogna i yoghurt?