tisdag 24 april 2007

En massa nyttigheter

Jag är så sjukt kass på att skriva på det här stället så det finns ju inte ens! För att, än en gång, sammanfatta det jag försökte säga så har jag börjat min nyttiga vecka nu. Det går hyffsat hittills, tänkte börja hårt och hålla mig undan ALLT som kan tänkas innehålla minsta lilla onyttighet, bara för att sedan i framtiden kunna säga nej. Det var lättare sagt än gjort faktiskt, särskilt som jag har en påse chilinötter i skafferiet, kakor och en kaka 70% mörk choklad, mmm. Okej, nu vet jag att mörk choklad inte är onyttigt egentligen i sådan mening, men det är som det allt det här handlar om. Hade jag tagit en bit hade jag tagit hela, sedan hade det bara fortsatt. Just nu jobbar jag alltså min andra dag för att kunna stå emot mitt begär att äta saker. Jag tycker om att äta! Särskilt att småäta, småäta är det bästa som finns. Jag lever i princip på mackor i annat fall, och nu äter jag en frukost bestående av naturell yoghurt med skivad banan och ägg. Menmen, det är för en god sak i alla fall.

Heja på mig, beach 2007 here I come!

2 kommentarer:

Peter sa...

varför är du kass?

-- sa...

För att det är fullständing omöjligt för mig att skriva på det här stället! Allt blir jättetråkigt och konstigt. :) Men det pratade vi ju om igår knäppis!