måndag 9 juli 2007

På senaste

Nu har jag inte skrivit här på länge igen, har nog inte haft så mycket att säga. Kan också bero på det faktum att jag jobbat och jobbat på senaste och mest bara varit trött den tid jag haft hemma. Börjar snart 4e dagen på min 7 dagars-vecka nu, skönt men ändå jobbigt. Nattpass hela veckan känns inte precis uppiggande, fast jag måste erkänna att jag fått en hel massa saker gjort idag då jag steg upp med Peter klockan sju imorse.

I lördags var det dags för den beryktade OMY-festen, rött/vitt tema och jag fick äntligen användning för mina underbara röda shorts, räknade ut att de större delarna i min outfit (skor, shorts, tröja, hårband, bälte) tillsammans kostade endast ~145 kr. Det är efter sådana upptäckter man känner sig otroligt nöjd måste jag säga.

Hann som sagt med en del idag, bland annat sprang jag in en sväng i min farmors tomma lägenhet (klädkammare) och kom hem med ytterligare 7 plagg så jag måste säga att jag är nöjd med dagen. Bannar bara mig själv och mina gener för att jag inte, som min syster, välsignats med skostorlek 36. Min farmor och faster har helt tydligt varit skotokiga och samlat på sig enorma mängder skor genom åren, och Lisa är den enda som får på sig dem. Detta innebär att hon genom åren forslat hem påsvis med skor, och jag har fått stå där utan. Nu har jag iofs min mors storlek, men hon är en rensare och de få gamla kläder/skor hon hade kvar åkte till sopstationen under våran flytt. Typiskt.


Tyvärr är ju inte alla kläder lika billiga som kläder inhandlade på secondhand eller upphittade i farmors garderob och idag har jag lyckats lägga ut ytterligare några lappar på nya inköp. Spontaninköp dessutom, fast spontaninköp som ändå inte varit helt främmande för mig.
Vi får väl se hur pass lyckade mina inköp är när de dimper ner i brevlådan!

Inga kommentarer: