onsdag 18 juli 2007

Min "nya" klocka

Jag berättade ju tidigare om några saker jag fått av Peters mamma och nu tänkte jag att det var dags att lägga upp lite bilder. Tyvärr har jag bara kort på en av sakerna hittills, men det är främst två av dem jag är förälskad i och den andra hamnade tyvärr på reparation direkt. Båda dessa saker är passande nog klockor, då den jag normalt sett vandrar omkring med gått sönder.

Som tjej är det här med fina klockor rätt svårt tycker jag. Är man kille finns det en massa olika modeller och märken, fördel är ju att herrklockor oftast är rätt mycket större än en damklocka och därför syns på ett annat sätt samt att större detaljer gör sig bättre på en stor klocka.
Visst, det finns många märken och modeller bland damklockorna också men face it, utbuden fina klockar är rätt begränsat för oss "damer". I alla fall om man är ute efter något mer än bara "fint". Jag vill ha mer personlighet, mer detaljer! Förmodligen därför jag tycker så mycket om de klockor jag fick av Ingrid, några år på nacken brukar göra att saker känns mer speciella och hennes är inte direkt nya.Den ena av klockorna var en av Ingrids konfirmationspresenter,den är dock på service nu då den gick för fort. Alldeles för fort. Typ fem minuter i timman eller så, vilken i och för sig inte hindrade mig att ha på mig den de första dagarna ändå, innan jag fick den inlämnad. Den satt hursomhelst som ett smäck, precis exakt vad jag letat efter!

Den andra kan ni få se bild på till och med:


Helt, helt perfekt!! Som ni kanske ser är det en sådan man hänger runt halsen med alldeles perfekt mycket detaljer. ME love! Det bästa är att jag har letat efter precis en sådan här klocka rätt länge nu. Sjukt, sjukt nöjd. Den tickar så fint också! Har fler bilder om någon är intresserad.


Inga kommentarer: