fredag 20 juli 2007

Always look on the bright side of life!

Fick ett samtal från Åströms Ur & Optik idag angående mina två klockor som lämnats in för reparation. De berättade att det behövdes delar till min "vanliga" klocka vilka skulle kosta omkring 300 kr vilket det i och för sig är värt, men ändå svidande i pengapungen. Vad gäller klockan jag fick från Ingrid kunde de inte göra annat än att rengöra den, vilket i sin tur skulle kosta omkring 700 kr. Kan tyvärr inte säga att det är värt det, jag får helt enkelt bara lära mig precis hur mycket för fort den går och börja gå efter det istället. Lite charm i det också kanske? Klockan är ju faktiskt alldeles för fin för att jag ska lägga undan den för en sådan liten petitess som att den går för fort, sådeså.
Bättre för fort än sakta för övrigt, nu kanske jag börjar komma lite mer ordentligt i tid till saker och ting i framtiden!