onsdag 19 mars 2008

Snö och snö, snöa

Alltså satan vad jag älskar snö!! Hur ska jag någonsin kunna överleva utan dessa vintrar? Det finns knappt bättre än när solen skiner, 0+ grader ute och vitt överallt. Högar med snö, var man än tittar plogkanter vid vägen. Ut och gå med mössa och vantar, kalla kinder. Göteborg är en fin stad men inte mycket slår mitt hemhem när det kommer till riktiga vintrar. Jag kommer alltid vilja ha en årstid med snö i dirivor men jag kommer inte vilja bo häruppe resten av mitt liv. Vad ska jag göra?

--
(Jo, ett litet ps på hur fruktansvärt fult ordet "snö" är när man skrivit det alltför många gånger på kort tid. Usch. Snö, snö, snö.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grejen med snö är dock att den måste bestämma sig. Ska det vara snö, ska det vara ordentligt med snö. Helst några få minusgrader, klart himmel och sol. Annars är det mest jobbigt - slask och sånt uppskattas aldrig. Och när vi börjar komma in i april får den försvinna, faktiskt.

Och när jag läser igenom det jag nyss skrev inser jag att jag pratar om vädret. Jag är verkligen tråkig :)

-- sa...

Haha! Och jag skrev ett helt inlägg om vädret, hur tråkig betyder det då att Jag är?! :) Men du har rätt faktiskt. Nu är det bra-snö i Piteå tycker jag. I Göteborg är det aldrig bra-snö.. Fast där är det iofs aldrig snö över huvud taget..?