tisdag 18 mars 2008

Klipp, klipp, klipp

-Jag bryr mig verkligen inte om mitt hår.

Så skulle jag kunna säga i alla fall, fast någonstans så skulle det faktiskt vara en lögn. Sanningen är att jag inte bryr mig om hur det ser ut egentligen; "snyggt", "coolt", roligt, vanligt eller bara konstigt. Spelar ingen roll! Allt jag vill är att det ska se annorlunda ut från gång till gång. Jag blir som alltid så less, jag vill se nya saker! Sanningen att säga så handlar det väl lite om att jag inte har särskilt stor lust att betala sisådär 1200 kr fem gånger per år för något som inte ens syns? Nej, synas ska det göra och ordentligt ska det vara, därför har jag hittat upp min favoritfrisör och henne har jag banne mig inte tänkt lämna i första taget! Hon är alltså tjejen som under de senaste 3.5 åren lyckats klippa/färga mitt hår med i snitt 2-3 månaders mellanrum och aldrig gjort en frisyr lik en annan. Jag gillar det!

Jag har faktiskt en anledning till att jag skrev hela det där stycket ovan också. Nämligen så att jag klippte av mig mitt hår idag! Har haft kort hår tidigare, men har som alltid sagt att jag måste ha riktigt kort någon gång. Ok, det är inte riktigt, riktigt kort nu, men på vissa ställen är det banne mig inte långt i alla fall! Hursomhelst. Kortkort, svart samt grönt hår är nog bland det enda jag inte inte testat än så det var väl dags. (Dock inte alla samtidigt). Roligt är att Sofia faktiskt frågade mig när vi började om jag hde tänkt mig något speciellt varav jag svarar "Njä, kanske inte vill klippa så kort idag". Hon lyckas missa det där lilla ordet inte och utbrister "Vill du det??" med en överlycklig min. Vem är jag att säga nej i den situationen?! Jag svarar helt enkelt "Tjaa, okejdå!" sen var det klippt.

--
Fast jag gör lite ändring här på en gång tror jag. Mitt hår brukar liksom bli som det blir efter ett tag hursomhelst = samma "som vanligt". Det är i alla fall så jag upplever det? Kanske därför jag blir uttråkad så fort också. Här kommer smakprov hursomhelst. (Visst är det bra att jag kapat huvudena på de flesta också? I know)




Det där såg ju för övrigt inte alls så spännande ut. Jag är inte så duktig på att vara med på kort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej babe! Är det gott att va hemma i piteå? jadu denna veckan har ju varit lite upp och ner.... gaaah jag gillar inte telefontider som är på morgonen! Kul att du hittade min blogg förresten!! hur lyckades du med det..;) ha det så härligt hemma nu så tar vi tjejkväll på emilsborg när vi komer hem! Kramar!