tisdag 25 mars 2008

Ett påsklov

Första veckan hemma gick sjukt sakta men den andra har bokstavligen flugit iväg! Snart är jag tillbaka i Göteborg igen och till ett snöigt sådant dessutom. Oväntat! Fast blir det som det brukar så försvinner såklart snön lagom till på torsdag.. Tur att jag fått min beskärda del snö här hemma! Jag har några "tio-i-topp", som i och för sig inte är tio saker, från min hemmavistelse.

1.
Snööö! Högar av snö! Flingor av snö! Snö vart man än ser och vart man än går!

2.
Dialog mellan farmor och Lisa på tal om att farmor vill ha "nåt nytt i sitt liv!"

L: Men du vill inte gå med i någon sådan förening då..?
F: HAHAHA! (gapskratt) Förening?! Nejnej, sånt är ju för gammeltanter!!
- Här ska dock tilläggas att farmor bara behöver öppna käften för att man ska få sig ett citat värt nämnas. Satan vilken lustig tant jag har till farmor alltså.

3:
Hannas bil - och Hanna för den delen! Inte många lyckas köra genom Piteå bara för att när man kommer fram märka att man kört med sin cykelnyckel hela vägen. Och sedan testa husnyckeln och köra lika bra. Och sedan dra ut nyckeln och fortsätta köra med nyckelknippan i handen.


4:
Kommentar av min mor på tal om ingenting.

M: .. Alltså jag har hört att det ska bli olagligt det här med fildelning..

5:
Backmans mitt-i-natten-samtal/morgonsamtal i fyllan och villan! Man kan inte ens tycka illa om honom en tisdagsmorgon klockan 05:30, bra jobbat!

6:
En halvtimmes kö till Pentryt på påskafton! (Man behöver nog vara Pitebo för att förstå det hysteriskt roliga i det här) Men vad ska man göra när det finns tre uteställen och två av dem är ointagliga?

7:
Lisa och Svens våffelbak idag! Inte lätt att bli gladare än efter en våffel-surprise!

Askul att träffa (nästan) alla igen, det gör vi om någon gång! En omgång palt har jag lyckats med också, not bad at all. Men nu kommer jag inte ihåg nåt med och är på tok för trött i hjärnan för det här.

Tjing tjong!

Inga kommentarer: