torsdag 13 mars 2008

Förvirrat

Man skulle väl kunna säga att min normaltillstånd skulle kunna beskrivas som hyffsat förvirrad. Det skulle nog stämma ganska bra sådär i allmänhet tror jag? Frågan är hur jag då ska förklara mitt tillstånd just nu. Denna tentavecka har verkligen mördat min hjärna och ändå är vi bara inne på dag tre! Dåligt, dåligt.. Några exempel på lyckade saker jag gjort:

  • Jag och två vänner från Piteå handlade sushi på stan för att ta hem och äta hos dem i Högsbo. Jag hoppar av på Chalmers och sisådär 5 steg utanför bussen inser jag att jag håller sushin, som mina vänner skulle ta med sig, i min högra hand. Springer tillbaka, lyckas öppna bussdörren, lämnar av sushin och försöker ta mig ut igen. Icket! Bussen kör iväg och jag måste gå från nästa hållplats.
  • Samma kväll ska jag gå från mig till Chalmers för att hoppa på bussen igen. Efter nästan tio minuters gång i nerförsbacke inser jag att jag glömt min alkohol hemma. Redan sen som jag är måste jag springa uppför backen igen och sedan tillbaka till hållplatsen där jag möts av ett vackert "buss 16 - 23 minuter". Bara att sitta fint och vänta då.. Det här med kollektivtrafik är verkligen inte min grej alltså.
  • Skulle och träna häromdagen men väl inne på fysiken inåg jag att jag tappat bort min plånbok! Får träna i alla fall och springer sedan till skolan för att leta upp den, men väl framme inser jag att jag inte kommer in i skolan eftersom mitt passerkort ligger i den borttappade börsen. Typiskt. Lyckas dock bli insläppt efter ett tag och springer sedan ner till Verum för att leta. Där möts jag av mina matteböcker som jag uppenbarligen glömt tidigare på dagen (tur eftersom det är tentavecka och jag skulle hem och läsa). Stoppar ner böckerna i väskan och inser då att min plånbok inte alls är borttappad - den ligger i väskan! Glad och lycklig springer jag därifrån bara för att en kvart senare inse att jag glömt mina vantar kvar i skolan när jag letade plånboken..
Typ några saker så. Äsch, det är faktiskt asjobbigt när man märker att man helt tappat kollen.
Nej. Klockan är alldeles för mycket nu och jag ska upp tidigt imorgon! Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

TOKFIA!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.