fredag 28 mars 2008

Det här med sanndrömmar..

Jag fick ett sms av min syster idag. Utdrag::

"Jag drömde att jag splattermördade dig inatt, väldigt detaljerat. FÖRLÅT!"

Någon som har lust att säga hur jag ska tolka det?! Hålla mig undan syrsan känns ju inte så jätteroligt, men det faktum att den mer detaljerade beskrivningen jag fick av henne lite senare innehöll saker som "sen gröpte någon ur dina inälvor med en plastspade" och att hon, som hon sa, var fullt medveten om sina handlingar hela tiden, gör mig lite orolig faktiskt. Kanske får ta och börja se mig om över axeln den dagen jag hör att systrami fått tag i ett svärd helt enkelt, då det tydligen var det vapen hon använt för att mörda mig med.

Annars då? Jotack, jag har just rensat upp i mitt rum så ordentligt att jag inte lär hitta igen alla saker sen när det väl är ommålat och klart härinne. Skrivaren står i garderoben bland min skosamling och skrivbordslampan är inslängd i en annan garderob tillsammans med min tvätt. Wish me luck, jag kommer att ha hälften av grejerna borta när det är dags att plocka fram igen. På måndag bär det av i alla fall, fast SGS ringde i och för sig imorse halv åtta och talade in ett meddelande där de berättade att de minsann skulle komma och måla idag vid niotiden. Håller tummarna för att de fattade att de var 3 dagar för tidiga och inte upptäckte sitt misstag genom att kliva in genom min dörr. Skulle vara rätt tråkigt för i sådana fall låg jag och snarkade just i den stunden.

Hursomhelst! De vänliga själar som känner för att hjälpa en stackars Stina i nöd kan få komma förbi någon dag och hjälpa mig panga upp något på väggarna. Eller i fönstrena? Jag är i stort behov utav att få upp mina rullgardiner alltså..

Inga kommentarer: