torsdag 27 mars 2008

Back in business!

Nu är jag tillbaka i Göteborg igen, and guess what?! Här är snö! Det trodde ni inte. Det trodde faktiskt inte jag heller och jag måste faktiskt erkänna att det nästan varit skönt om våren hade kommit istället. Har ändå fått min beskärda del snöhögar nu under min hemhemmavistelse, sjukt nöjd.

Insåg idag att det är en bit mellan Piteå och Göteborg, och framförallt att det är rätt jobbigt att resa mellan städerna barasådär. Även om man flyger så skiljer det ändå 7 timmar mellan att man lämnar sitt hus i norr och att man landat här i sitt hem i Göteborg. På det är det allt som allt fem transportmedelsbyten. Sex om man räknar en promenad som ett byte! Tungt också det faktum att flygbussen kör förbi korsvägen och man riktigt känner hur nära man är sitt lilla rum, men samtidigt inser det omöjliga i att bära två väskor uppför en evighetstrappa. Fast det är väl i och för sig inget att klaga på om man ser till alternativen - 18 h tågresa känns inte sådär superlockande..

Men nu ska jag sluta gnälla, imorgon är det fredag!

Inga kommentarer: