tisdag 6 januari 2009

Jag har tänkt på en sak..

Egentligen på en massa saker, i brist på annat eftersom jag är hemma i Piteå för tillfället, men det hör inte till saken. Till saken hör ubåtar! Såg nämligen en film för ett tag sedan där en del av en ubåt fylldes till bredden med vatten för att sedan stängas av med ett tätt lock. Detta skapade såklart ordentliga bekymmer för besättningen, men eftersom det är en äventyrsfilm vi pratar om kom självklart en filmhjälte och räddade situationen. Han satte igång en pumpmanick som sög allt vatten ur båten, och det låter ju som en smart sak att göra, men funkar det så?!

Min fundering är; vad finns egentligen kvar i utrymmet när han är färdig? Är det fysiskt möjligt att göra så? Jag tycker att det inte borde finnas någon luft kvar där inne eftersom det tidigare var fyllt med vatten som nu försvunnit, men samtidigt kan det ju inte vara ett 'ingenting' därinne heller!? Nej. Antingen har jag tappat mitt logiska tänkande på grund av för lite hjärn-träning det här lovet, eller så lider jag av tillf'ällig sinnesförvirring. Jag förstår inte.

Hjälp?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med dig! det är sjukt ologiskt! borde det inte bli vaakum där då? btw har du märkt av skrällen?!?! jag har en blogg nu :) tjih!