måndag 12 januari 2009

Dagens slutsats

Har för många skor och för lite plats. Inte rum för en till skohylla.
Har för få hyllor i min garderob, men får inte plats med en byrå.
Har ingenstans alls att hänga mina jackor/väskor, inte något mer utrymme för krokar.
Får inte plats med all min mat i varken skafferi, kyl eller frys. Rymmer inte köksredskapen någonstans och couscous, skruvdragare och mixerstav får samsas om platsen i garderoben med mina klänningar.
Har te på skrivbordet och en burk surströmming i bokhyllan. Inflammationsdämpande, penicillin, voltaren, ibumetin, ipren, tandinfektionstjosan och plåster hyllorna fulla i mitt badrum. Allt annat i handfatet. En vacklande tung hylla i duschen och schampo på golvet. Skolböcker under sängen, mössor, halsdukar och sjalar upp till taket i hallen. En fåtölj, en stol, en säng, ett bord, två resväskor, några kartonger, kläder jag inte använder och en massa annat skräp i mitt halvmeter breda förråd.

Märk väl att jag lämnade Piteå för ett och ett halvt år sedan med två resväskor. Någon mer som tror att jag behöver en större lägenhet?!

- Jo, sen har jag såklart inte öppnat mina ekonomiböcker än.

Inga kommentarer: