söndag 13 januari 2008

Åter till Sveriges framsida

Sista dagarna hemhemma och jag har så smått insett att jag snart försvinner från denna värld igen. Tillbaka till billig och snabblagad studentmat, små utrymmen och studerande. Så, jag tog tag i mig själv och bestämde mig för att utnyttja varenda liten sekund av gratismat och stort kök! Igår gjorde jag paella till middag (satan vad paella är gott!), idag smällde jag i mig kanske fem våfflor och imorgon ska jag äta majs! Okej, majs kanske inte är sådär jätteavancerat eller jättedyrt, men jag gillar faktiskt majs. Åh, vad jag gillar majs!

Det där kanske någon förstår, eller så gör ingen men det gör inget. Jag har lika roligt åt det själv ändå.
---

Till något annat! Jag var på bio igår med de av mina flickor som fortfarande är kvar i stan och det blev (som vanligt?) en lagomt förvirrad kväll. Cecilia lyckades tagga mig för fest, men efter bion hann tagget försvinna i takt med att jag glömt vinöppnade samt så smått började förstå att det enda stället som är öppet i Piteå nuförtiden är detdärställetmangickutpåinnanmanfyllde18. Ni fattar? Nähä, men det är ett sånt där ställe som det verkligen, verkligen känns jättekonstigt att gå till, så det blev inget av det. Med andra ord har mitt partajande gått bokstavligen åt skogen denna jul. Tråkigt.
- Men! Två av 2008 års hittills bästa kommentarer kläckdes igår:

1: Emilia: "Jag är så extatisk!" Detta är egentligen mest roligt på grund av det faktum att jag och Cecilia skrattade åt henne i sisådär en kvart för att det inte finns något som heter extatisk och eftersom Emilia egentligen menade exalterad, tyckte vi. Ja, förutom det faktum att det faktiskt finns något som heter extatisk och vi bara var för trötta för att tänka. Så går det.

2: "I hans trekvartingsvärld kanske det snöar!" sa Cecilia från baksätet. Det här har jag inte ens tänkt förklara, men roligt var det när hon insåg att hon pratade om två kvartingar för mycket.

Nu tycker ni att jag är skittråkig men det skiter jag i.

Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! Ännu mer tack!

Anonym sa...

Stina,, fasiken var bra du har skrivit, går det använda vidare??
Mor