lördag 27 januari 2007

Alldeles för mycket ingenting

Nu har jag kommit igång! Redan gjort en hel sida matte idag, bra jobbat Stina, fortsätt så.

Idag har jag fått min ensamtid, till slut. Att det kan var så jobbigt att vara ensam, eller det är det ju inte men ändå. Det beror på situationen. Idag har jag som vanligt haft tusen saker att göra samtidigt som jag haft det här sjuka behovet av att bara sitta ner. Vara ensam och bara ägna tid åt mig. Inte göra något, bara.. Sitta? Tänka och känna efter ordentligt vad det är jag vill med mitt liv egentligen. Hursomhelst blir saker aldrigt riktigt som man tänkt, vilket såklart leder till att jag inte fått något gjort och ändå bara stressat fram hela dagen. Ni vet när man har den där känslan av att ha så mycket att göra att man som inte kan göra någonting alls! Så då sätter man sig ner bara för att komma bort från allt, vilket i sin tur leder till att man mår dåligt över sin egen omotivation och oförmåga att komma till skott. Så hela dagen har jag bara gjort inget utan förmåga att göra något, och min mage är nu full av stress. Skulle som behöva kanalisera all min energi på något sätt. Rikta den åt något speciellt håll, inte bara åt överallt som det ligger till nu.

Imorgon är det dags att bestämma hur jag ska göra egentligen. Svårt när man inte vet vad ens val kommer att leda till. Vissa val betyder lycka på kort sikt men bara dåligheter på längre sikt. Andra är precis tvärtom. Livet går ut på att kompromissa och försöka, men det fungerar inte om ingen är beredd att offra något för någon annans skull.

Inga kommentarer: