söndag 28 januari 2007

Blixtvisit i Umeå

Alltså det kan inte vara meningen att jag och Cissi ska ses. Varenda gång jag under den här hösten som jag bott i Umeå har hälsat på hemma igen, ja då har Cissi dragit iväg någon annanstans. Och varje gång Cissi bestämt sig för att dra en sväng ner till Umeå, ja då har jag redan bokat hemhemresa. Ja, så har det varit nu i några månaders tid, och ni tror inte det fortsatte idag?! Vi båda skulle med bussen nu på söndagkvällen och planerade att ta samma buss så att vi fick se varandra någongång! Cissi var på annan ort så hon skulle hoppa på min buss i Byske.
- Trodde vi!
2036 får jag ett sms av Cissi, då har hon redan klivit på bussen. Tog typ en halvtimma innan vi båda fattade att vi faktiskt satt i olika fordon, vilket jag väl tycker att jag någonstans borde ha insett lite tidigare då min buss faktiskt aldrig stannat? Hursomhelst. Jag valde helt klart den bästa bussen iallafall då jag även denna gång lyckades hoppa på den som gick 45 min snabbare än planenligt.

Iallafall. Jag är framme i Umeå nu för min blixtvisit. Får se hur det blir med vidaredragandet, står ännu och funderar på det där.. Jag ska göra mitt bästa av vistelsen iallafall, sådeså.

Inga kommentarer: