tisdag 23 januari 2007

Jag måste erkänna att jag är nöjd

Det var en ångestfylld väntan fram till klockan 1700 idag, förstå vilken klump jag hade i magen! Att ett sketet litet prov ska kunna spela så stor roll för vad jag ska göra i vår. Sjukt! Som tur var hann min lärare skicka ett mail till mig sisådär 20 minuter innan tentamensresultatet skulle komma upp, där hon försäkrade att jag klarat provet. Med 8.5 poängs marginal till och med!

LYCKA 1!

Vidare. Går på stan med min mor som får för sig att idag är dagen då man ska skänka pengar till de fattiga! Hon köper mig alltså det mesta i behövaväg. Hur skönt är inte det, sådana saker man vet att man måste köpa, men som man inte riktigt vill lägga ut pengar på.. Och där kommer mamma! Som en räddande ängel!

LYCKA 2!

Ja, så kommer jag hem. Kommer på att jag kanske ska ta och kika på lite tåg ner till Lund och vad de kan tänkas kosta, 2 000 kr till flygresa svider faktiskt lite i pengapungen. Och vad hittar jag?!
Umeå C - Stockhom C, 199 kr.
Stockhom C - Lund C, 226 kr!
För den som besitter lite huvudräkningskunskaper kan detta snabbt räknas ihop till 425 kr! (För oss vanliga dödliga ger miniräknaren samma svar)


LYCKA 3!

Ja, jag måste säga att jag är nöjd med denna dag. Nu tror jag att jag ska ta mig en tekopp och hoppas att morgondagen har lika mycket att erbjuda!

2 kommentarer:

Peter sa...

Jag måste erkänna att jag inte är nöjd med färgerna dina ;)

-- sa...

Bjäbb, bjäbb, bjäbb.. ;)