måndag 7 juli 2008

Sådan mor, sådan dotter?

Jag vet att jag är väldigt lik min mor, men det här börjar nästan bli lite löjligt. Tänkte att det åtminstone nått sin höjdpunkt den gången då min mor stod på scen för att presentera röstningsresultaten i Piteå-Tidningens talangjakt. Jag stod i publiken och brevid mig en okänd människa som tittade lite underligt på mig ett tag för att sedan kläcka ur sig:
"Det är din mamma som står på scen va?" Efter en lite förvånad nick från min sida fortsatte mänskan:
"Det syns."
Trodde inte det skulle bli värre än så, men det går tydligen bara utför. Får varje dag på jobbet i genomsnitt två kommentarer i stil med:

"Du måste vara en Lundqvist!" eller "Marias dotter, visst?!" Alltid av olika människor. Visst, jag tycker om min mor och har inget emot att vara lik henne, men jag vill se ut som mig själv!


Här är jag



Här är söta mamma,i min balklänning för övrigt..


.. så här är jag i den. Är vi verkligen så lika?!

Inga kommentarer: