söndag 18 maj 2008

Spontanresa till Oslo!

Efter ett sjukt spontant samtal i torsdags bestämde jag, Lisa och Lina oss för att sticka till Oslo i lördags. Där får man för att man inte kan säga "Nej" om folk frågar för fort. Men jag klagar inte, jag hade ett sjukt trevligt dygn! Resan genomsyrades av snubblande och allmän spontanitet då vi inte alls hade någon koll på varken var vi var, var vi skulle, var vi bodde, vad som hände eller var Linas väska egentligen tog vägen? Väskan hittade vi dock efter några timmars superletande (tack eniro.se, tack eniro. no, tack Facebook!) och oss själva hittade vi som tur var hemma imorse. Några höjdpunkter:

Citat Lisa 1 (i en porttelefon tänkt till hennes svenska vänner):
Norsk röst: hallå?
Lisa: Hej!
Norsk röst: Vem är det?
Lisa: Lisa!
Norsk röst: Aha! (öppnar dörren åt oss och säger till sitt sällskap) Det var Lisa!

Citat Lisa 2 (skum taxiresa i skum taxi med ännu skummare mänskor): Ja, alltså Vi har faktiskt betalat. Sjukt dåligt av dem därbak. Hallå? Kan ni inte släppa ut oss först så får vi som betalat gå ut?

Citat Stina/Lina/Lisa:
Stina (pekar på gröten): Men hallå, vi har ju inget att ha på den där?
Lina: .. jag fattar inte?
Stina: Ja, vad ska vi äta till den där? (pekar på gröten igen)
Lina: .. Alltså.. Jag fattar ingenting?
Lisa: Men vad ska ni äta till gröten egentligen?
Lina: .. ??.. Äh, jag förstår inte vad ni pratar om..

Ja, mer svenskar än norrmän såg vi och rusståget lyckades vi missa på något höger, men det må vara! Det var astrevligt i alla fall!

Inga kommentarer: