lördag 16 juni 2007

Dagens kärlek och sushimiddag

Okej, nu är jag alltså officiellt in love igen. Objektet för min förälskelse finns denna gång på Topshop i form av en helt underbart fin klänning!


Det är såklart klänningen på tjejen till vänster jag pratar om. Aj, vad jag velat ha den där i sommar.. Om den då bara skulle göra sig lika bra på mig vill säga. Hittar den tyvärr inte på Topshops hemsida, skumt.
På tal om klänning så köpte jag faktiskt en idag också. Har letat ungefär hur länge som helst efter en vanlig enkel T-shirtklänning men utan resultat. Finns ju några på Gina Tricot men jag gillar inte modellen -alldeles för tight uppe och för utsvängd nere. Har som vetat om att Indiska ska ha en modell, men har inte sett någon och aldrig i min storlek, men så idag så hängde den där. Dock bara i storlek medium, men då jag gillar den stor så gjorde den inte så mycket. För 89 kr var det ju som inte något att snacka om heller. Oerhört nöjd, me love dagens inköp! Den lär ni se mig i ett flertal gånger i sommar.

Det där var då bara en liten parantes egentligen, det jag egentligen skulle skriva om var våran sushikväll igår! Jag, Peter, Marie, Emilia och Jonas slog våra påsar ihop och ordnade ett sushikalas utan dess like och det blev såklart succé. Då vi inte riktigt kände att vi hade tid eller ork för annat, höll vi oss till att göra makis, det dög dock gott då vi hann göra en sisådär 84 stycken bitar innan ingredienserna tog slut. Fanns såklart inte en enda bit kvar heller när vi var färdigätna. Jonas, som aldrig testat sushi tidigare, var den som gav sig först efter att ha ätit en sisådär ~9 bitar, vilket med tanke på omständigheterna faktiskt var ganska imponerande! Nästa person att lägga ifrån sig pinnarna var Marie, och en sisådär 8 bitar efter det fanns inget kvar att äta för mig, Peter och Emilia. Blev väl en sisådär ~21 bitar var för oss tre i slutändan. Sjukt, sjukt gott var det och konstigt nog blev ingen av oss mer än sådär skönmätt? Kalaset kostade dessutom inte mer än 36 kr per person, lätt värt det med andra ord. Det gör vi om någon dag, visst?
Vill ni läsa mer om sushikvällen och kanske se lite bilder så sätter jag mitt liv på att Peter redan lagt upp både bild och text om den.

Inga kommentarer: