tisdag 13 februari 2007

Ännu ett sådant där meningslöst inlägg om ingenting

Okej, anledningen till att jag skriver nu är faktiskt (än en gång) inte att jag har något att säga, utan bara att jag råkade sätta mig ner. Så är det.

Hursomhelst, dagens smarta idé går ut på att sluta gå in i saker. Alternativt sluta ramla på ingenting eller slå mig på dumma saker. Kanske börja titta var jag sätter mina fötter och händer och framför allt mitt huvud. Tänkte det kan ju vara bra för framtiden? Har en känsla av att jag tappat en hel del hjärnceller genom åren bara genom att slå huvudet i väggar eller golv eller skåpdörrar eller vanliga dörrar för den sakens skull. Tycker som att jag borde insett detta för länge sedan, men jag skyller på att just de tankarna suttit i de förlorade hjärncellerna. Kanske ska tilläggas att Peter tycker att min idé inte var den bästa, då han tror att om jag fortsätter som tidigare så kanske jag "slår allt tillrätta igen". Tja, man vet aldrig!

Imorgon är det dagen alla hjärtan väntat på! Eller så inte, förmodligen egentligen tvärtom? Ok, jag håller med om att det är en god idé att ge människorna en anledning att faktiskt göra något roligt och speciellt, men jag blir som rädd när sånt där går till en överdrift. När det inte längre handlar om att göra något man känner för eller ge en present till någon som betyder mycket för en, utan istället börjar handla om ännu en dag då man måste ordna allt perfekt och om man inte gör det så blir andra besvikna. Jag gör hellre något speciellt på vilken annan dag som helst, för det är sådana dagar som speciella presenter/ord/handlingar betyder som mest! När de inte förväntas..

För att dra något om just morgondagen så var vi såklart sjukt i tid med att bestämma vad vi skulle göra och boka bord på restaurang osv. Tyvärr var vi inte lika sjukt i tid med att göra vad vi planerat så det blev lite stressat idag. Gör inget!

Mitt nästa inlägg ska handla om hur sjukt irriterad man kan bli på alla tv-program och serier som visas. Samt på hur idiotiskt vissa människor beter sig och hur man står ut! Påminn mig om det!

Inga kommentarer: