tisdag 14 april 2009

Att veta eller.. inte veta?

Jag har ju funderat en del på det här med vägmärken och hur man egentligen gör dem? Bilder i stil med den nedan då alltså.




Jag menar, målar man dem för hand? Lägger man dit dem? Spraymålar man i en mall? Tro det eller ej, men igår fick jag svaret! Såg min chans när jag insåg att den taxichaufför som körde mig till flygplatsen hade jobbat som vägstreck-målare, så han fick sig en rejäl utfrågning. Visade sig att jag hade antagit ganska rätt då man antingen målade i en mall eller la ut delar som man värmde fast på vägen. Det vill säga inte alls särskilt rolig fakta. Skittråkig nu när jag tänker efter faktiskt? Tänk om svaren på alla mina funderingar är såhär tråkiga? Då vill jag nästan inte veta dem. Sjukt dåligt, nu måste jag komma på ett sätt att lösa det här också..

2 kommentarer:

hanna sa...

vad söt du är, du har så roliga tankar! puss och kram/hanna

"Hej, jag heter..." sa...

Lever du din jäkel?! Hihi! Jag vill veta mer om ditt GBG-liv, nu så här i solen är jag grymt sugen på att besöka the west coast men tiden räcker nog inte till (för att inte tala om pengarna), men du ska veta att jag är sugen!