onsdag 13 januari 2010

På tal om människor i norr..

Jaja, jag vet att jag nyss skrev att jag skulle gå men..

.. Säga vad man vill om norrländska bilförare - De må vara bättre på att köra vid halt väglag än folket längre söderut, men de måste rankas förbannat långt ner vad gäller att träffa parkeringsrutorna på vintern. Var tvungen att ringa far min idag bara för att förbanna en tant som lyckades ta upp två platser med sin minibil (de två sista till råga på allt) utanför gymmet. Jag trodde seriöst att hon skämtade, hon stod verkligen mitt mellan de två platserna, med minst 1,5 m på vardera sida! HALLÅ?! Stannade demonstrativt alldeles bakom henne när hon klev ur och gav henne en mördande blick. Tyvärr fattade hon inte vinken alls så jag fick helt enkelt köra iväg och släppa ut min ilska via telefon till far min istället. Stackarn. Resulterade mest i att jag blev utskrattad but still. Faktum kvarstår.

Hm, hade suttit fint med lite bildbevis just precis här, men det blev inte av. Ni måla upp en liten mindpic istället. - Tänk mycket plats. Tänk få antal bilar. Tänk stora (men inte nog stora) mellanrum. Tänk en ilsken stina. Finito!

Inga kommentarer: