fredag 10 juli 2009

Då var man där igen

Jaha, då var man gipsad för andra gången i sitt liv då. Samma arm som är drabbad igen också! Sjuka är att mina skador båda gångerna bara varit skumma, och jag har mest varit förvånad när jag kommit ut från akuten med gipsad arm? Första gången gipsades på grund av en infektion i huden och armbågsleden samt en eventuell blodförgiftning. Normalt? Nej, men det var tydligen viktigt att jag inte använde armen alls i alla fall.. Den gången fick gipset sitta på en dag innan det togs bort och ersattes med en mitella, denna gång börjar jag med två veckor och hoppas att det räcker.. Lyckades med konststycket att skjuta en regel mot min hand med hjälp av klingan på en kap vilket resulterade i en möjlig fraktur på båtbenet (kroppens mest svårläkta ben för de som undrar). Om inget är av behöver gipset bara sitta på i två veckor, om inte väntar sisådär 13 veckor med stel arm. Jobbigt värre..

Nä, nu börjar det bli jobbigt att skriva. Siija dudes!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hei:)hvordan klarte du å brekke armen din?også så trsi nå på sommern!
Båtbenet,ett vittig navn.
Snakker vi sommer og sol,båtliv?eller?
Legg ut ett bilde av deg å båtbenet da?:)
Håper du og dine får en super sommer.
See you.

Anonym sa...

heh...