onsdag 25 mars 2009

Blå, blå, blå


Jag tror färgen blå förföljer mig? Blå som i V-sektionen, som i Blåbärsstigen där jag bor hemma i Piteå och nu som i Blåvalsgatan dit jag flyttar med Johanna i maj.

"Blå, blå, blå är mössan på mitt huvud.
Blå, blå, blå är dräkten som jag bär
Allt som är blått, blått, tycker jag är vackert,
ty min lilla vän är en sjöman"

Ja, nu var det där fullkomligt orelevant för jag för jag har varken blå mössa eller dräkt och jag känner ingen sjöman, men låten är fin? Förutom att sjöman inte rimmar någonstans alls, om det nu var meningen. Okej, det här kan vara det mest meningslösa inlägget ever. Nu går jag.



1 kommentar:

Anonym sa...

Sen har du väldigt BLÅ ögon också.
det är väl kul att se ett mönster? Vad har jag, borgforsheden, lasarettsvägen, magistervägen, pedagoggränd?